Thursday, April 3, 2008

java

de sista tonerna till "wrapped up in books" klingade precis ut och övergick i "stay loose", vilket på ngt sätt verkar väldigt passande.

kom till jobbet tio i sex idag också, det kanske går att vänja sig vid att gå upp vid fem ändå. isf är det väl bud på att börja gå och lägga sig lite tidigare också. 4 ½ h/natt är lite lite i längden, t o m för mig.

vi bokade flyg till london igår, i mitten av maj ska vi dit och kolla på böcker och dricka kaffe. kommer bli hur bra som helst.

just nu sitter jag och stirrar på java-boken på ett mörkt kontor. "Determine whether a default constructor will be created" heter kapitlet. inte så avancerat. det jag oroar mig för mest är att frågorna är upplagda för att lura en. som när man sitter och funderar över om en metod är overloaded eller overridden och vad det får för konsekvenser, så visar det sig att frågan är meningslös för ngn access modifier är fel, så det skulle ändå blivit kompileringsfel. men det är lugnt, bara 670 sidor kvar tills jag läst igenom boken _första_ ggn. (lova aldrig att ni ska ta java certifikat när ni sitter på PU-samtal på jobbet)

No comments: