Friday, April 25, 2008

det här med att visa respekt..

(häromdagen:)
fan vad jag blir sur.
satte ute i solen på eftermiddagsrasten och njöt av våren och så kom min nya tatuering på tal, varpå en kollega glatt frågar "en till! hur många har du nu?" och en annan fnyser lite, skakar på huvudet och säger "det är billigare med tusch".
jag svarar: "den var inte speciellt dyr."
han: "hur mkt kostar det att ta bort den?"
jag: "jag vet inte. det är dyrt. jag kommer dock inte ta bort dem. jag vet vad jag gör."
han: "du kommer se ut om han i Prison Break om ngra år. helt bortkopplad från samhället"
jag: "ja, vad härligt"
han (med nedlåtande skämt/irriterad röst): "jag har numret till en psykolog om du vill ha hjälp med att sluta"
jag: "nej tack. jag har det under kontroll"
--

först reagerade jag inte så mkt, är så van vid att folk skämtar om min kost, mitt utseende och mina åsikter. brukar bemöta det med halvsarkastiska svar och lägga det bakom mig. men efter en stund blev jag jävligt förbannad. jag sitter inte och kritiserar hans val. så jävla respektlöst att sitta och antyda att jag inte vet vad jag gör och att jag kommer ångra mig och att jag behöver hjälp för att sluta tatuera mig.

1 comment:

Ondtomten said...

lej någon otatuerad att banka skiten ur honom :D