Monday, May 28, 2007

varför?

nya level damp precis ner i brevlådan och gjorde min dag.. tills jag fick för mig att sitta och random-surfa i folks bilddagböcker och blev på sjukt dåligt humör. ser jag en bild till på en liten, smal tjej som skriver att hon är tjock och ful så kommer jag slå ihjäl ngn. alternativt börja gråta. alternativt bli miljonär, bygga en militärbas, införa allmän genusvetenskapsplikt och ha läger där alla tjejer får lära sig att ifrågasätta samhällets normer och ideal och att gå emot dem. där det är förbjudet att banta, sminka sig, fixa håret, raka sig och spegla sig. efter ett tag kommer de känna hur skönt det är att inte bry sig och inse hur sjukt mkt tid de brukade lägga på att reproducera myten om den vackra kvinnan. sen får de komma ut i världen igen.

sen ska jag betala ngn annan som kan göra samma sak för killar, för jag orkar inte ha fler samtal med män som anser att deras könsroll/-identitet inte är begränsande både för dem själva och alla andra.

--
nu ska jag gå till a och bli på bättre humör.

No comments: