Monday, May 5, 2008

sebadoh

såg sebadoh i lördags och blev lite frälst, så här i efterhand. vissa artisters skivor blir bättre efter att jag har sett dem, andra blir sämre. inte nödvändigtvis kopplat till hur bra konserten är, heller. det tog lång tid att börja uppskatta cat powers skivor lika mkt igen efter att vi sett henne, trots att hon var superförvirrad och körde halva låtar. det är ngt med hennes röst, en rå och känslofylld kvalitet som går rakt in i hjärtat och får hennes sång på skivorna att låta platt och känslolös.
sebadoh blev bättre efter konserten, trots att jag tyckte att den var riktigt bra. det känns som om jag hittar fler och fler aspekter av låtarna nu, som jag inte la märke till innan.

--
annars är det måndag och jobb igen. hur mkt jag än är ledig är det inte riktigt nog. sommaren börjar närma sig och jag vill ligga i parken hela dagarna, inte sitta instängd på ett kontor. jag kommer bli en sån som pratar om min semester halva året och spenderar andra halvan åt att längta efter nästa semester.

1 comment:

jenny said...

yay, sebadoh-frälst! :)