Thursday, June 5, 2008

so many books..

"I had to look in the dictionary
To find out the meaning of unrequited"

bragg har för vana att etsa fast textrader i huvudet på mig. ovan är en från "the saturday boy", som jag älskar.

annars tänkte jag mest göra reklam för att jag tagit tag i min bokblogg igen, här ska det bloggas om böcker! tanken är att upplägget kommer vara lite åt nick hornby i the believer (eller samlingen i the complete polysyllabic spree)-hållet. dvs månadsvisa inlägg med listning av "köpta böcker" och "lästa böcker" och sen ngn sorts rant om ngn/ngra av böckerna. läste på bokhora.se igår och blev djupt olycklig (men också peppad) över att se en lista på 40 böcker, lästa under 2008. 40 st? det är i genomsnitt 8 böcker i månaden, eller 2 i veckan.
jag som är glad om jag ens hinner en bok på två veckor. jag vågar knappt kolla i min läsdagbok och räkna hur många jag läst under 2008. men nu ska det bli ändring på det! back to the good old days. (somanybooks-solittletime.blogspot.com, utan så mkt innehåll än så länge, men snart kommer maj-inlägget. just you wait!).

No comments: