Tuesday, February 12, 2008

cykelfrihet

fick äntligen tummen ur och lämnade in min cykel förra veckan. så i fredags hämtade jag ut den, med nytt däck och ny slang. 270spänn.
när jag sedan cyklade hem greps jag av en känsla av total frihet. att slippa komma till busshållplatsen och se sin buss åka iväg, att slippa stå på busshållplatsen och se sin buss åka förbi, eftersom den är fullproppad med folk redan. att slippa behöva planera sitt liv runt när bussarna går. att slippa trixa med byte av buss vid lämpliga platser och lämpliga tidpunkter. att slippa betala massa pengar för att ta sig ngnstans.

att kunna ta cykeln och cykla var som helst, när som helst. så jävla smidigt. lite som bilen i USA, fast mer miljövänligt och jävligt mkt billigare.

en av de många bonusarna med att cykla till jobbet (förutom gratis, tar mindre tid, mindre meck, gratis motion) är att jag träffar på a på vägen, också på väg till jobbet, och får en morgonkram.

annars är jag mest sällskapssjuk efter en viss person.
fast på ett bra sätt. det är trevligt att ha ngt att se fram emot.

No comments: