Wednesday, January 2, 2008

2008 då

sitter på jobbet med grusiga ögon och trött hjärna. det känns knappt som om jag varit ledig, trots att detta var den längsta ledigheten jag haft sen jag började jobba i höstas. hela en och en halv vecka. hade jag inte blivit sjuk två ggr under de senaste två veckorna hade det kanske känts lite mer som ledighet. hade jag inte kommit tillbaka till en ny lägenhet full med ouppackade kartonger kanske det hade varit lite skönare att komma hem igen. hade jag inte varit så trött som jag är nu hade detta inlägget kanske varit lite mer positivt.

--
tröttheten till trots är jag sjukt (<-- med stor sannolikhet 2007 års, av mig, mest använda ord) nöjd med nya lägenheten och dess läge. tre hus bort från j&l och två trapphus bort från a är precis lika bra som jag trodde. att kunna ringa till ngn och säga "sätt på kaffet!", dra på sig skorna (utan att knyta dem!), traska iväg och vara framme innan vattnet hunnit rinna igenom kaffekokaren. det är underbart. nu är det bara barn och gemensam bil som fattas!