Wednesday, September 5, 2007

myten om det manliga p-pillret

uhgh. det har varit en bra dag. men så slog det om för ngn timme sen och allt kändes jävligt tungt. utan anledning. ungefär på samma sätt som när jag motvilligt åt p-piller i väntan på spiral och fick ångestattacker helt out of the blue som kunde vara i fem-sex timmar. det kunde också slå om på en sekund. skillnaden är att nu äter jag inte ngra jävla piller (och kommer aldrig mer göra det).

det är väl bara en sån där kväll antar jag. inget är bra och inget känns bra.

fick erbjudande om en varm säng och varma kramar och jag vill verkligen. men jag ska inte. inte ikväll. skulle ju sluta fly från mig själv.

på tal om piller, hur går det egentligen med p-piller för män? det verkar som om det alltid är på gång, men aldrig blir verklighet. så förvånande. men det är på gång, det kommer! in a future far, far away.
right. nej, för varför skulle man lägga ner tid och pengar på sådan forskning när det redan finns p-piller för kvinnor som funkar? skit i alla biverkningar (där MINSKAD SEXLUST är en av de vanligare) och det faktum att man inte riktigt vet hur de funkar, eller vad de långsiktiga effekterna är. det är ju sånt man får stå ut med. om man betyder kvinnor.

No comments: