Saturday, June 30, 2007

malmö

lyssnar på juliana och undrar varför jag inte bara går och lägger mig. fingrarna fumlar över tangenterna, för jag är så trött att jag inte orkar trycka ner dem ordentligt. men det går inte. så fort jag är hemma kommer sömnlösheten tillbaka.
jag kan bara inte gå och lägga mig.

--
frankrike var perfekt. det enda som kunde gjort det bättre är om vi stannat en vecka till. just nu vill jag inte riktigt vara hemma. det var så skönt att vara ngn annanstans och inte behöva bry sig om ngt som har med malmö och mitt liv här att göra. samtidigt kan jag inte tänka mig att bo ngn annanstans än här just nu.

känner mig känslomässigt bortkopplad. skjuter bort allt jag borde, och behöver, tänka på. och jag hatar det. det funkar inte för mig. blir en likgiltig zombie som slutar äta och sova, och bara sitter och stirrar. och jag orkar fan inte sitta uppe hela natten och känna att allt kvittar.

bara en låt till, sen ska jag släcka, lägga mig under täcket, lyssna på en av våra skivor och tvinga mig att tänka på allt jag saknar, tills jag inte orkar vara ledsen mer. då ska jag tänka på allt jag inte saknar, allt jag har och allt jag kan göra, om jag vill. sen kommer jag somna och vara helt ok nöjd med hur jag har det nu.

godnatt.

No comments: