Monday, August 18, 2008

måndag

hade sånt oflyt när jag skulle cykla till jobbet imorse, ALLA trafikljus slog om till rött precis innan jag skulle över. det tog säkert tio min extra, allt som allt. i vanliga fall hade jag kanske sett det som en seg start på en jobbig måndag, men idag är jag pigg och glad, trots att det är en hel vecka tills det är helg igen. ska fika efter jobbet, och sen hem och laga sambalgryta med feta med j, vilket vi inte gjort på evigheter. ska bli väldigt trevligt. kanske är det de roliga aktiviteterna, eller det faktum att jag är ledig imorgon som gör att det känns som en fredag, men jag är nöjd iaf. sån här energi har jag inte haft på en månad. kan det vara så att det finns ett slut på den förbannade tröttheten?

ska till BM imorgon, och jag antar att allt kommer bli ännu mer verkligt då. tiden går snabbt och det känns bra. 10 +5 idag och en dryg vecka till den magiska gränsen. satt och pratade med a igår efter deckarkvällen, om hur det kommer bli sen, om ngra månader, ett halvår, ett år. det är en sån stor och okänd händelse, att det går inte att föreställa sig riktigt. men jag hoppas att vi kommer sitta i min soffa (eller hennes) en söndag om ett år och kolla på deckare precis som nu, med den enda skillnaden att det kommer vara en till person med. en väldigt liten sådan.

No comments: