Tuesday, July 17, 2007

symbios

jag har blivit beroende av j:s kamera och bilddagboken (det har vi nog alla tre, i olika omfattning).

--
har varit så mkt hos j&l på sista tiden att jag känner mig lite vilsen nu när jag är hemma och det inte är morgon (= strax dags att köpa frallor och cykla till j&l) eller sen kväll (= precis kommit hem från j&l och ska sova för att gå dit imorgon igen). vi lever helt klart i ngn sorts symbios, precis som j skrev.

jag blir så trött ibland. arg och sen trött, och uppgiven.
blev raggad på av killen som står i disken i affären nere på hörnet imorse när jag skulle köpa frallor. han tyckte att vi skulle gå in på lagret och prata mer. det är morgon, jag är trött och hungrig och vill ta mina frallor, betala och gå därifrån. jag vill inte bli uppraggad, inte ens på ett trevligt sätt.

jag går och handlar för att HANDLA, inte för att bli uppraggad. jag går förbi byggnadsställningar för att de står på vägen jag använder för att komma till min destination, inte för att bli visslad på eller skriken efter. jag går i linne för att det är VARMT UTE, inte för att ni ska titta på mig. jag blir så jävla förbannad och trött på att bli betraktad som ett jävla objekt att jag kommer gå fram och slå till nästa person som ger minsta antydan till att betrakta mig på det sättet.

nu ska jag äta och peppa inför träningen ikväll.

No comments: